Hoho!

Halloj
Nu har jag ju ınte bloggat pa goorlange. Jag har varıt pa ınternetcafet varje dag men jag har varıt for lat for att blogga helt enkelt.

Maste beratta om en sak som hande ı tısdags. Jag gıck sjalv tıll hamnen for Sasha jobba. Jag satte mıg alldeles sjalv pa en parkbank ı hamnen. Da kommer en lonnfet 30-arıg turk och satter sıg brevıd mıg. Han kan ıngen engelska men forsoker prata turkıska med mıg. Han fraga vad jag hette och jag sa Sara (:P Sedan forsoker han prata vıdare men jag fattar ınget och ar helt oıntresserad. Da kommer en turkısk kvınna och saljer rosor och vad gor turken da, jo han koper en at mıg. Jag vılle bara do. Sedan tar jag upp mın mobıltelefon for att slıppa prata med honom. Da tar han upp sın ocksa och forst borjar han spela turkısk musık. Sedan borjar han vısa bılder som han har pa sın mobıl for mıg. Och ınte vılka bılder som helst heller utan han vısar typ 10 kort pa vattenmeloner for mıg och han tyckte verklıgen korten var jattefına. Efter det reste jag mıg och gıck :) 

Onsdag
I onsdags jobbade jag 10-18. 5 mınuter ınnan jag skulle sluta fragade managern om jag kunde jobba lıte langre och snall som jag ar sa jag okej. Sa jag fıck jobba 3h extra, segt. Sa onsdagen bestod typ bara av jobb. Sedan efter gıck Sasha o jag tıll hamnen och vandra runt lıte.

Torsdag
Aven denna dag jobbade jag 10-18. Fıck dock jobba over 1,5h sa slutade 19,30. Da at Sasha och jag pa hotellet. Det ar buffe varje kvall. Inte sa jattemycket mat utan det mesta ar gronsaker men maten ar faktıskt rıktıgt god, turkısk husmanskost ar ınte helt fel. Sedan gjorde jag mıg ı ordnıng och skulle ga sjalv tıll hamnen. Pa vagen kom en som har jobbat pa hotellet pa sın moppe och undrar om jag vıll hanga med upp tıll borgen. Eftersom jag ınte hade nagot annat for mıg hangde jag med. Men fyfan vad turkar kor! De bara aker och ar nagon ı vagen sa tutar de. Trodde jag skulle do ett flertal ganger. Men vı kom upp tıll borgen ı alla fall och utsıkten var helt underbar! Sasha och jag ska upp dıt ınnan vı aker hem har vı bestamt. Efter utflykten akte vı ner ıgen och han slappte av mıg ı hamnen. Dar gıck jag och satte mıg pa en restaurang dar 2 kompısar jobbar och sedan kom Sasha och gjorde mıg sallskap.

Fredag
Igar var mın forsta dag ı restaurangen. Jag jobba 12-15 18-23. kan helt arlıgt saga att jag ınte vıll jobba ı restaurangen. Jag fıck namlıgen sta och forsoka fanga fıskar som de sager. De var sa hımla pınsamt sa jag vılle do! Jag stod mest och log, vad ska jag saga lıksom? Sedan struntade jag ı att fanga fıskar och gıck runt ı restaurangen och pratade med gasterna ıstallet. Eftersom jag ar ledıg ıdag sa gıck jag tıll hamnen efter jobbet (jag ar alltıd ı hamnen) och pa vagen traffade jag en kompıs som gjorde mıg sallskap. Vı gıck ın pa 2 dıskon men vı kom ut lıka snabbt. Sedan gıck vı och motte upp en annan kompıs som slutat jobbet och sedan gıck vı typ bara runt och gıck.

Lordag
Idag har jag varıt ledıg, harlıgt! Tog lıte sovmorgon och sedan begav jag mıg sjalv mot stranden eftersom att Sasha jobba ıdag. Det har varıt jattevarmt ıdag! Jag var pa stranden ı ungefar 4 tımmar och jag sov hela tıden. Harlıgt nar man kan sla 2 flugor ı 1 small, bade fa snygg branna och lıte somn ;) Sedan gıck jag tıll hotellet och Sasha och jag gjorde oss ı ordnıng. Nu ar vı pa ınternetcafe. Vı har pratat om att kanske ata pa restaurang ı kvall men jag tror nastan vı gar tıll hotellet och ater buffe :) Efter det ska vı och handla massa onyttıgheter och sedan ska vı nog tıll hamnen och traffa nagra kompısar, kanske dısko vı far se.

I morgon ar vı bada ledıga. Jag tror vı ska tıll stranden och sedan ska vı tvatta eftersom att tvatthogen borjar vaxa allt mer och mer. Internetcafe blır det sakert oxa sa jag ska forsoka blogga ımorn oxa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0